دانلود و خرید کتاب دربارۀ عشق و یازده داستان دیگر آنتوان چخوف ترجمه رضا امیررحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دربارۀ عشق و یازده داستان دیگر اثر آنتوان چخوف

کتاب دربارۀ عشق و یازده داستان دیگر

نویسنده:آنتوان چخوف
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۴.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دربارۀ عشق و یازده داستان دیگر

دربارهٔ عشق و یازده داستان دیگر، دوازده داستان کوتاه از نویسنده شهیر روس، آنتون چخوف دارد.

دوازده داستان این کتاب عبارتند از: پولینکا، حادثه‌ای در زندگی یک پزشک، وروچکا، می‌خواهد بخوابد، خانه‌ای با اتاق زیر شیروانی (داستان یک نقاش)، جانِ دلم، درباره عشق، یونیچ، لجن، «آنّا» به گردن، خانمی با سگ کوچک و عروس.

کتاب دربارۀ عشق و یازده داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است

علاقه‌مندان به داستان کوتاه از خواندن این آثار آنتوان چخوف، لذت خواهند برد.

درباره آنتوان چخوف

آنتون پاولوویچ چِخوف داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجسته روس است. او در زمان حیاتش بیش از ۷۰۰ اثر ادبی خلق کرده و مهم‌ترین داستان‌کوتاه‌نویس جهان شناخته می‌شود. چخوف در زمینه نمایش‌نامه‌نویسی نیز آثار برجسته‌ای از خود به‌جا گذاشته ‌است.

چخوف در نیمه ۱۸۸۰ تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته پزشکی در دانشگاه مسکو آغاز کرد. در این سال نخستین مطلب او چاپ شد به همین دلیل آن را مبدأ تاریخی آغاز نویسندگی وی برمی‌شمارند.

او بعد از پایان تحصیلاتش در رشته پزشکی به‌طور حرفه‌ای به داستان‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی روی آورد و نخستین مجموعه داستانش را دو سال پس از دریافت درجه دکترای پزشکی به چاپ رساند.

یکسال بعد، انتشار مجموعه داستان «هنگام شام»، جایزه پوشکین را، که فرهنگستان روسیه اهدا می‌کرد، برایش به ارمغان آورد.

در داستان‌های او معمولاً رویدادها از خلال وجدان یکی از آدم‌های داستان، که کمابیش با زندگی خانوادگی «معمول» بیگانه ‌است، تعریف می‌شود. چخوف با خودداری از شرح و بسط داستان، مفهوم طرح را نیز در داستان‌نویسی تغییر داد.

او در داستان‌هایش سعی می‌کند به نمایش زندگی بپردازد. در عین حال، در داستان‌های موفق وی رویدادهای تراژیک جزئی از زندگی روزانه آدم‌های داستان را تشکیل می‌دهد.

چخوف اواخر قرن نوزدهم قصد داشت سفری به پارس و آسیای میانه و حتی دور دنیا داشته باشد. از نمایشنامه‌های او، که بارها در ایران به روی صحنه رفته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«ایوانف»، «خرس»، «عروسی»، «مرغ دریایی»، «سه خواهر»، «باغ آلبالو» و «دایی وانیا». چخوف را «مهم‌ترین داستان‌کوتاه‌نویس همه اعصار» نامیده‌اند.

جملاتی از کتاب درباره عشق و یازده داستان دیگر

بخشی از داستان خانمی با سگ کوچک

تصور می‌کرد به اندازه کافی تجربه‌های تلخ داشته است که بتواند زن‌ها را هر طور می‌خواهد بنامد، البته با همه این حرف‌ها یک روز هم بدون این «نژاد پست‌تر» نمی‌توانست زندگی کند. در جمع مردان کسل می‌شد و احساس ناراحتی می‌کرد، با آنها کم‌حرف و سرد بود، اما در حضور زن‌ها احساس آزادی می‌کرد، می‌دانست درباره چه حرف بزند و چطور رفتار کند، حتی ساکت ماندن نیز برایش آسان بود. در ظاهر و در شخصیت او و در تمامی طبیعت او چیزی جذاب و اغفال‌کننده بود که زن‌ها را به سویش جلب می‌کرد، آنها را وسوسه می‌کرد؛ او این موضوع را می‌دانست و خود نیز با نیرویی جذب آنها می‌شد.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

نظرات کاربران

www.action4008@yahoo.com سعید آزاد
۱۳۹۸/۰۸/۲۱

برای شیفتگان داستان های کوتاه باید بگویم عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۳)
آدم‌های تنها زیاد چیز می‌خوانند، اما کم حرف می‌زنند و کم گوش می‌دهند. زندگی برای آنها معماست، خیال‌پردازند
Manal Bn
سعی نکنید برایم موعظه کنید. من در مورد همه چیز عقاید خاص خودم را دارم.
پویا پانا
وقتی با آدم‌های معمولی ورق‌بازی کنی و یا شامکی بخوری، صلح‌جو و خوش‌قلبند و حتی چندان احمق نیستند، اما همین که درباره چیزی غیر از خوراک با آنها حرف بزنی، مثلا درباره سیاست یا علوم، چنان سردرگم می‌شوند و یا چنان فلسفه‌بافی‌های بی‌معنی و کینه‌توزانه‌ای می‌کنند، که فقط می‌توانی ناشنیده بگیری و ترکشان کنی.
پویا پانا
«آنهایی که هرگز عاشق نشده‌اند خیلی چیزها نمی‌دانند! به نظر من هیچ‌کس تا حالا نتوانسته است عشق را به‌درستی وصف کند و مشکل می‌شود این احساس لطیف و شاد، اما جانکاه را توصیف کرد. و کسی که عاشق شده باشد هیچ‌وقت نمی‌تواند با کلمات این احساس را به دیگری منتقل کند. این مقدمه‌ها و توصیف‌ها چه فایده‌ای دارد؟ فایده سخن‌پردازی‌های بیهوده چیست؟ عشق من بی‌پایان است ...
پویا پانا
همه مغزها، همه توان‌های روحی به خاطر ارضای نیازهای موقت و گذرا به هدر می‌رود...
پویا پانا
زندگی‌ام این‌طور شکل گرفته ... آدم‌های تنها زیاد چیز می‌خوانند، اما کم حرف می‌زنند و کم گوش می‌دهند. زندگی برای آنها معماست، خیال‌پردازند
پویا پانا
راه که می‌رفت فکر می‌کرد که چطور گهگاه در زندگی فرصت آشنایی با آدم‌های خوب پیش می‌آید و چقدر تأسف‌آور است که از این آشنایی‌ها جز خاطره چیزی باقی نمی‌ماند
کاربر ۳۸۳۷۰۷۸
زن‌هایی که زیبا نیستند شوهرهاشان را به گریه نمی‌اندازد.
پویا پانا
آه روسیه بیچاره! آه روسیه بیچاره، چقدر آدم‌های تنبل و بی‌فایده در دامان خودت پرورش داده‌ای! چقدر آدم‌های رنج‌دیده مثل من بار آورده‌ای!
پویا پانا
«آه! پرسیدید چطور زندگی می‌کنم. اینجا چطور زندگی می‌کنیم؟ ما اصلا زندگی نمی‌کنیم. پیر می‌شویم، چاق می‌شویم و انسانیت‌مان را از دست می‌دهیم. روز را شب می‌کنیم و به‌این‌ترتیب روز دیگری از زندگی‌مان از دست می‌رود، زندگی با ملال می‌گذرد، بی هیچ تأثیری و بی هیچ فکری ... روز پول جمع می‌کنیم و شب‌ها در باشگاه با ورق‌بازها، عرق‌خورها و آدم‌های صداکلفت، که تحمل‌شان را نداریم، می‌گذرانیم. چه چیز خوبی در این زندگی هست؟
پویا پانا

حجم

۲۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۲۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان