گفت‌وگویی با دانیل گلمن

دانیل گلمن یکی از تأثیرگذارترین متفکرین دنیای کسب و کار در سال‌های اخیر است. این روان‌شناس و روزنامه‌نگار سابق،‌ آموزه‌های هوش هیجانی (EQ) را به تعداد کثیری از افراد این حوزه، انتقال داده است. ایده‌ی اصلی هوش هیجانی این است که توانایی مدیران در جهت فهم و مدیریت احساسات و روابطشان، کلید اصلی عملکرد خوب در حوزه‌ی کسب و کار است. کتاب «هوش هیجانی» او که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد تا به حال بیش از پنج میلیون نسخه‌ی چاپی فروش داشته و ۱۸ ماه در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بود. کتاب دوم او، «کاربرد هوش هیجانی در محیط کار»، درباره‌ی به‌کار بستن هوش هیجانی در کسب و کار بود و آن نیز خیلی زود تبدیل به یک کتاب پرفروش شد.