دانلود و خرید کتاب زندگی بی حد و مرز نیک وی آچیچ ترجمه مسیحا برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی بی حد و مرز اثر نیک وی آچیچ

کتاب زندگی بی حد و مرز

معرفی کتاب زندگی بی حد و مرز

زندگی بی‌حد و مرز نوشته نیک وی آچیچ، داستان زندگی او است. داستان زندگی مردی بدون دست و پا که خود را از حصار شرایطش رها می‌سازد.

نیک متولد چهارم دسامبر ۱۹۸۲ استرالیا است. او به دلیل ابتلا به سندروم تتراـ آمیلیا هنگام تولد دست‌وپا نداشت. کودکی نیک در افسردگی سپری شد اما کم‌کم به کمک مادرش آموخت که چگونه از زایده‌ای که به جای پا دارد، استفاده کند و قابلیت‌های حرکتی‌اش را افزایش دهد. او در دبیرستان رهبر یک گروه خیریه شد و از آن به بعد به انجام کارهای عام‌المنفعه روی آورد.

نیک وی آچیچ سرانجام در ۲۱ سالگی توانست از دانشگاه گریفیت در رشته‌های حسابداری و برنامه‌ریزی مالی فارغ‌التحصیل شود. او اکنون سخنران انگیزشی و مدیر سازمان غیرانتفاعی «بی‌ حد و مرز» است. نیک یکی از تأثیر‌گذارترین سخنرانان موفقیت در دنیا محسوب می‌شود.

در کتاب زندگی بی حد و مرز، نیک داستان خود و جدالش را با زندگی تعریف می‌کند. مردی با نقص عضوی جدی که به روی دنیا می خندد.

خواندن کتاب زندگی بی حد ومرز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به سرگذشت انسان‌های موفق علاقه دارید، خواندن سرگذشت نیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم چون بی‌شک این اثر یکی از تاثیرگذارترین داستان‌های زندگی و موفقیت است.

بخشی از کتاب زندگی بی حد و مرز

فیلمی از من در اینترنت هست که مرا هنگام بازی اسکیت، موج‌سواری، نواختن ساز، زدن توپ گُلف، پرش از ارتفاع، زمین خوردن، بلند شدن از زمین، سخنرانی کردن، و مهم‌تر از همه، در آغوش کشیده شدن توسط مردم خوب و بزرگ و مهربان نشان می‌دهد.

بر روی هم، این‌ها فعالیت‌هایی‌ست که از عهدهٔ هر آدمی برمی‌آید، درست است؟ بنابراین، به نظر تو چرا میلیون‌ها نفر از این فیلم دیدن کرده‌اند؟ به نظر من مردم به این دلیل این فیلم را می‌بینند چون می‌بینند من علی‌رغم معلولیت و محدودیت‌هایم، چنان زندگی می‌کنم که گویی هیچ حد و مرزی برای زندگی من وجود ندارد.

مردم معمولا انتظار دارند که آدم معلولی مثل من، غیرفعال باشد؛ عصبانی و منزوی. من دوست دارم ماجراجویانه زندگی کنم و با زندگیم آن‌ها را غافلگیر کنم.

یکی از کسانی که فیلم مرا در یوتیوب دیده است، نوشته است: «با دیدن آدمی مثل این، که تا بدین حد شاد است، مرا به این فکر می‌اندازد که من چرا تا بدین حد گرفته و غمگین هستم ... یا گمان می‌کنم به اندازهٔ کافی جالب و جذاب نیستم، به اندازهٔ کافی بامزه نیستم. دیگر چگونه می‌شود چنین فکرهایی منفی در سر داشت، وقتی می‌بینیم آدمی مثل نیک وُی‌آچیچ که نه دست دارد و نه پا، می‌تواند تا این حد شاد و فعال و خلاق باشد!؟»

اغلب از من می‌پرسند: «نیک، تو چطور می‌توانی تا این حد خوشحال باشی؟» و من هم بی‌درنگ پاسخ می‌دهم:

من شادمانی را زمانی پیدا کردم که دانستم با همهٔ نواقصی که دارم، من کاملا نیک وُی‌آچیچ هستم، یک وُی‌آچیچِ کامل! من را نیز خدا آفریده است و مشیتِ حکیمانه و کامل او اقتضا کرده است که من چنین باشم که هستم. لابد او از این‌که مرا این‌گونه آفریده است، مقصودی داشته است. این بدان معنا نیست که من دیگر نمی‌توانم زندگیم را بهبود ببخشم و بهتر از این کنم که هست. من همواره برای بهتر از این‌ها تلاش می‌کنم و بدین‌سان سرشار می‌شوم از احساس سپاس و امتنان نسبت به خدا و جهان!

نظرات کاربران

نسیم
۱۴۰۰/۰۶/۲۰

چند سال قبل دیدن ویدیوهای نیک وی آچیچ در اینترنت برایم الهام بخش بود.. اگر به دلیل نقص های فیزیکی احساس ضعف میکنین و فکر میکنین در هیچ کاری موفق نخواهید شد خواندن این کتاب را به شما توصیه میکنم

- بیشتر
seemorgh
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

دوستان این کتاب فوق العاده است همه ما فکر میکنیم توی این روزای سخت دیگه چه روزنه امیدی برامون باقی مونده اما با خواندن این کتاب متوجه میشوید که ما چقدررر ناسپاس از لطف و عنایت پروردگاریم و اینکه ما

- بیشتر
مریم
۱۳۹۹/۱۱/۰۷

این کتاب عالیه حتما حتما حتما بخونین درجه یکه

مهدی
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

عالی

Narges Aslani
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

میتونم بگم از نیک یاد گرفتم ، هر چیزی که دارم چه پول چه وقت چه علم چه عشق و... تا جایی ک میتونم به کسانی که احتیاج دارند ببخشم ، حتی اگه خودم طالب و خواستار اونها بودم ولی

- بیشتر
کاربر ۳۶۷۴۹۶۸
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

خدا.موفقیت.ایمان🥰

سارا
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

عالی و الهام بخش

کاربر ۲۲۸۶۷۲۰
۱۴۰۰/۰۴/۲۲

اگر دنبال خوشبختی هستی حتما بخونش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
تو فقط زمانی احساس خرسندی خواهی کرد که با تمام وجود خود و شورمندانه زندگی کنی. اجازه نده شهوت داشتن تو را اسیر کند. و گمان نکن اگر فلان و بهمان چیز را داشتی، آنگاه، خیلی خوشحال‌تر از حالا می‌بودی. این نگرش، بر وهم مبتنی‌ست و پایه و اساسِ واقعی ندارد. هنگامی که در میان اشیا به دنبال خوشبختی می‌گردی، هرگز آن را پیدا نمی‌کنی. به اطراف نگاه کن. به درون نگاه کن.
کاربر ۱۰۱۲۱۳۸
اگر اکنون احساس درماندگی می‌کنی، مهم نیست. احساس درماندگی تو به معنای آن است که تو می‌دانی می‌توانی بهتر از آنی باشی که هستی. تو لیاقتِ بیش از این‌ها را داری. اغلب، دشواری‌های زندگی‌اند که به ما نشان می‌دهند که قرار است ما در زندگی چه و که باشیم.
کاربر ۱۱۷۶۳۸۷
تجربهٔ غواصی کردن در قعر دریا، چشم‌های مرا به روی دنیایی تازه باز کرد. ممکن است بپرسی: «آیا به ریسک‌اش می‌ارزید؟» بی‌درنگ پاسخ خواهم داد: «آری!» اگر از جای امن خود بیرون بیایی، دروازهٔ امکاناتی تازه را به روی خود باز می‌کنی. بدین‌سان، رشد می‌کنی. شجاعت دانستنِ تازه‌ها را داشته باش. شجاعت کشفِ اقلیم‌های تازه را داشته باش. همیشه تازه باش. مبادا نگاه و عمل تو بوی کهنگی به خود بگیرد. به ژرفای دریاها برو و با ماهی‌ها شنا کن. به آسمان پرواز کن و دقایقی همسفر عقاب‌ها باش. از کوه‌ها بالا برو و چشم‌اندازِ زندگی خویش را از قله‌ها تماشا کن. غارنوردی کن و ببین در دل زمین چه می‌گذرد.
کاربر ۳۰۲۹۵۱۶
معجزه، در پذیرشِ خویشتن بود.
soleimannejad.ir
همهٔ ما در نگاه خداوند ارزشی ویژه داریم، و باید خود را چنان دوست بداریم که خدا ما را دوست دارد
کاربر ۳۰۲۹۵۱۶
«بعضی چیزها هست که می‌توانیم آن‌ها را دگرگون کنیم و می‌کنیم، و بعضی چیزها هست که از اختیار ما بیرون است، بنابراین، آن‌ها را می‌پذیریم.»
کاربر ۳۵۵۱۸۸۵
اگر خود را، همان‌طور که خدا تو را می‌پذیرد و دوست می‌دارد، بپذیری و دوست بداری، در راه دل‌آسودگی و کامیابی قدم گذاشته‌ای.
کاربر ۳۰۲۹۵۱۶
تو فقط زمانی احساس خرسندی خواهی کرد که با تمام وجود خود و شورمندانه زندگی کنی. اجازه نده شهوت داشتن تو را اسیر کند. و گمان نکن اگر فلان و بهمان چیز را داشتی، آنگاه، خیلی خوشحال‌تر از حالا می‌بودی. این نگرش، بر وهم مبتنی‌ست و پایه و اساسِ واقعی ندارد. هنگامی که در میان اشیا به دنبال خوشبختی می‌گردی، هرگز آن را پیدا نمی‌کنی. به اطراف نگاه کن. به درون نگاه کن.
seemorgh
وقتی به مدرسه رفتم، دیدم که من با بچه‌های دیگر کاملا فرق دارم. در حیاط مدرسه، پدرم در گوشم زمزمه کرد: «پسرم، نگران نباش! خدا اشتباه نکرده است.» اما من فکر می‌کردم وضع من نشان می‌داد که خدا حداقل یک جا اشتباه کرده است. در دل از خدا پرسیدم: «خدایا! چی می‌شد اگر به من فقط یک دست می‌دادی؟ من با همان یک دست، چه کارها که می‌کردم!»
کاربر ۲۱۷۸۲۶۱
آری، ما شکست می‌خوریم، زیرا ما انسانیم. ما زمین خواهیم خورد، زیرا راه ناهموار است. اما بدان که شکست تو و زمین خوردن‌هایت نیز پاره‌ای از زندگی زیباست. بنابراین، تردید نکن، رفیق! بجُنب! آیا صبح نزدیک نیست؟
mafian

حجم

۲۳۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۲۳۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان