معرفی و دانلود کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

عکس جلد کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی
قیمت:
۹۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

رابرت بی سیالدینی در کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی، از اصول علمی و رفتارشناختی مجاب‌سازی و متقاعد کردن دیگران با شما سخن می‌گوید. همچنین نشان می‌دهد که چه چیزی باعث می‌شود بتوان بر قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب فرد یا افراد دیگر تأثیر گذاشت. مطالعه‌ی این کتاب روان‌شناختی که از آثار پرفروش نیویورک تایمز نیز شناخته شده، به شما کمک می‌کند روابط اجتماعی بهتر و موفقیت بیشتری را در حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان رقم بزنید.

درباره‌ی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

حتماً برای شما هم پیش آمده که برای یک خرید جزئی وارد مغازه‌ای شده‌اید اما بدون آن‌که حواستان باشد، با انبوهی از کالاهای خریداری‌شده، مغازه را ترک کرده‌اید. چه چیزی در رفتار برخی فروشندگان وجود دارد که شما و سایر مشتریان را به خرید کردن تشویق می‌کند؟ در واقع این قدرت مجاب‌سازی و متقاعد کردن دیگران که در رفتار بعضی از فروشندگان دیده می‌شود، از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ البته باید توجه داشت تنها فروشندگان نیستند که ممکن است از قدرت متقاعدسازی بالایی برخوردار باشند. تمامی انسان‌ها، در زندگی حرفه‌ای یا شخصی خود می‌توانند چنین توانایی‌هایی را به کار بگیرند و از فواید بی‌شمار آن‌ها بهره‌مند شوند؛ به شرط این‌که مهارت‌های مربوط به آن‌ها را در خود تقویت کنند و بایدها و نبایدهایشان را بیاموزند. اگر شما هم می‌خواهید در روابط اجتماعی خود، بر طرف مقابلتان اثرگذار باشید و با مجاب کردن دیگران در امور مختلف، به اهداف و مقاصد خود برسید، بهتر است هرچه سریع‌تر مطالعه‌ی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی (Influence: the psychology of persuasion) را آغاز کنید. رابرت بی. سیالدینی (Robert B. Cialdini)، از متخصصان برجسته‌ی روان‌شناسی اجتماعی، در این کتاب خواندنی نکته‌های کاربردی و مهمی را برایتان تدارک دیده است.

معرفی و دانلود کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

نویسنده‌ی این کتاب روان‌شناختی نشان می‌دهد که انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های انسان‌ها تحت تأثیر چه عواملی قرار دارد و چگونه می‌توان با آگاهی و تسلط بر این عوامل، قدرت انتخاب دیگران را تحت تأثیر قرار داد. یکی از مهم‌ترین این عوامل، کمبود در انتخاب‌هاست. تحقیقات نشان داده وقتی افراد در هنگام انتخاب با کمبود مواجه باشند، میل ایشان به تهیه‌ی هرچه بیشتر یک کالا یا محصول افزایش پیدا می‌کند. به‌عنوان نمونه، برخی از فروشندگان با یادآوری این نکته که کالای خاصی به‌زودی در بازار کمیاب خواهد شد، مشتریان را ترغیب می‌کنند تا تعداد زیادی از آن کالا را تهیه کنند. بنابراین، ایجاد نوعی احساس کاذب مبنی بر کمبود یک محصول، باعث می‌شود فروشندگان یا تولیدکنندگان آن محصول خاص بتوانند یر رفتار مشتریان تأثیر بگذارند. لازم است همین‌جا این نکته را بیان کنیم که متقاعدسازی و مجاب کردن دیگران دو سر مثبت و منفی دارد. از یک طرف می‌تواند پیامدهای سازنده‌ای را برای افراد به دنبال داشته باشد و یا برعکس، موجب فریب دیگران شود. بااین‌اوصاف، مطالعه‌ی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی این فرصت را در اختیارتان قرار خواهد داد که هم روش‌های اثرگذاری بر دیگران را بیاموزید و هم تشخیص بدهید که آیا دیگران در حال اثرگذاری بر تصمیمات شما هستند یا خیر!

اثر حاضر را می‌توان در زمره‌ی کتاب‌هایی قرار داد که بر موضوع روان‌شناسی اطاعت و پذیرش متمرکز شده‌اند. به‌ عبارت دیگر، رابرت بی سیالدینی در این کتاب به دنبال آن است که نشان دهد چه عواملی موجب می‌شوند یک فرد در تصمیمات خود، مقصود فرد دیگری را بدون آن‌که اطلاع داشته باشد، بپذیرد و از او اطاعت کند. مؤلف به این منظور هم از روش‌های آزمایشگاهی کمک گرفته و هم روش‌های میدانی را به کار برده است تا نتایجی که در نهایت ارائه می‌کند، در مورد مصادیق واقعی زندگی اجتماعی نیز کاربرد داشته باشند. نویسنده از این طریق، به مخاطبان خود کمک می‌کند تا در بازاریابی و فروش محصولات خود، همچنین متقاعد کردن رئیس، کارفرما و یا همکارشان عملکرد بهتری داشته باشند و هم به ایشان یاری می‌رساند تا قربانی قدرت مجاب‌سازی اطرافیانشان، از همسایه‌ها گرفته تا مدیر و رئیس خود، نشوند. چنان‌چه قصد دارید با جنبه‌های علمی-روان‌شناختی متقاعدسازی آشنا شوید، برخی از نکته‌های کاربردی آن را در کار و زندگی شخص خود مورد استفاده قرار بدهید و از تأثیرگذاری‌های منفی دیگران بپرهیزید، خواندن کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی می‌تواند بهترین گزینه‌ی پیش رویتان باشد. کتابی که نشر هورمزد آن را با برگردان گیتی قاسم‌زاده به چاپ رسانده و در اختیارتان قرار داده.

جوایز و افتخارات کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

  • فروش بیش از پنج میلیون نسخه در سراسر جهان
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • یکی از دوازده کتاب برتر جهان در حوزه‌ی مدیریت
  • و...

نکوداشت‌های کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

  • رابرت بی. سیالدینی با نگارش کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی، در حقیقت کاری غیرممکن را به انجام رسانده است. کتابی که قدرت شگفت‌انگیز افراد را در ارتباط با یکدیگر، به‌طور دقیق نشان می‌دهد. (دانیل کانمن، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل)

  • اگر تنها امکان مطالعه‌ی یک کتاب را داشته باشید و اگر تنها یک متخصص و راهنما در جهان وجود داشته باشد که بتوانید به او اعتماد کنید، توصیه‌ی من این است که کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی را مطالعه کنید و از راهنمایی‌های رابرت بی. سیالدینی برخوردار شوید. (آنجلا داکورث، نویسنده، بنیان‌گذار و مدیرعامل Character Lab)

  • کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی مهم‌ترین اثری است که تاکنون در زمینه‌ی علم متقاعدسازی نوشته شده. نمی‌توانم کتابی جذاب‌تر و خواندنی‌تر از آن را در مورد چنین موضوعی، تصور کنم. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز و مجری پادکست TED WorkLife)

  • هر مخاطبی که قصد دارد توانایی‌های خود را در حوزه‌ی مذاکره و ارتباطات گسترش بدهد و به بالاترین حد ممکن برسد، لازم است حتماً کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی را مطالعه نماید. اطلاعات شما در مورد ارتباطات اجتماعی بدون مطالعه‌ی این اثر ناقص خواهد بود. (کریس ووس، نویسنده‌ی پرفروش‌ وال‌استریت ژورنال)

  • کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی هم کاربردی و هم قدرتمند است و می‌تواند به‌تنهایی زندگی شما را دگرگون کند. (بی‌. جی. فاگ، مؤسس آزمایشگاه طراحی رفتار استنفورد)

  • کتابی که مطالعه‌ی آن ضرورت دارد. (گای کاوازاکی، خالق پادکست Remarkable People)

  • در کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی، یکی از بزرگ‌ترین روان‌شناسان اجتماعی جهان، دانش ویژه‌ی خود را به اشتراک می‌گذارد. کتابی که به دینامیت شباهت دارد و زندگی شما را دگرگون می‌کند! لطفاً نهایت بهره را از آموزه‌های آن ببرید. (ریچارد تالر، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و نویسنده)

  • اگر تنها می‌توانید یک کتاب را در زمینه‌ی متقاعدسازی دیگران در عرصه‌ی تجارت و زندگی شخصی مطالعه کنید، من به شما خواندن کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی را توصیه می‌کنم. اثری که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. (کیتی میلکمن، استاد مدرسه‌ی وارتون، مجری پادکست انتخاب‌شناسی و نویسنده)

  • کتابی فوق‌العاده! اگر به دنبال افزایش فروش محصولاتتان هستید، قصد دارید معامله‌گر بهتری بشوید و یا روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشید، باید بگویم کتاب حاضر اصول ثابت‌شده و علمی خود را به همین منظور، به شما ارائه می‌کند. این کتاب می‌تواند زندگی شما را زیرورو کند. (دانیل ال. شاپیرو، بنیان‌گذار و مدیر برنامه‌ی مذاکرات بین‌المللی هاروارد، نویسنده)

کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران کتاب‌های روان‌شناختی و خودیاری، همچنین افرادی که قصد دارند روابط بین‌فردی و اجتماعی خود را با هدف کسب موفقیت‌های شخصی و شغلی بهبود بخشند، بهتر است مطالعه‌ی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی را در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز کنند.

در بخشی از کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی می‌خوانیم

تحقیقاتی که در زمینه‌ی اصل تقابل در دانشگاه‌های ایالتی آریزونا و مونتانا انجام شده است نشان می‌دهد بمباران رسانه‌های جمعی از مدل‌های غیرواقعی زیبایی شاید به این منجر شود که ما کمتر تحت تأثیر جذابیت‌های فیزیکی معشوق خود قرار بگیریم. در جریان یک تحقیق، دانشجویانی که در بدو امر به آن‌ها تصاویری از آگهی‌های مجلات نشان داده شده بود، به تصویر فردی از جنس مخالف که دارای زیبایی متوسطی بود، نمره پایین‌تری دادند. در تحقیقی دیگر، به ساکنان مرد یک خوابگاه دانشجویی، تصویر زنی را نشان دادند و از آن‌ها خواستند به زیبایی او امتیاز بدهند. امتیازهای گروهی که در حال تماشای سریال فرشتگان چارلی عکس را دیده و امتیاز داده بودند، کمتر از گروهی بود که در حین تماشای سریالی دیگر به آن تصویر امتیاز داده بودند. ظاهراً این زیبایی فوق‌العاده‌ی بازیگران سریال فرشتگان چارلی بود که باعث شده بود جذابیت این تصویر کمتر به نظر آن‌ها بیاید.

در آزمایشگاه‌های سایکوفیزیک برای آشناکردن دانشجویان با اصل تقابل گاهی مستقیماً از یک آزمایش جالب تقابل ادراکی استفاده می‌شود. به این ترتیب که هر دانشجو مقابل سه ظرف آب می‌نشیند؛ یک ظرف آب سرد، یک ظرف آب داغ و یک ظرف آب با دمای اتاق. بعد از گذاشتن یک دست در آب سرد و یک دست در آب داغ، از دانشجو خواسته می‌شود که هر دو دست خود را هم‌زمان در ظرف آبی بگذارد که ولرم است. نگاه گیج آن‌ها گویای همه‌چیز است. با وجود اینکه هر دو دست در یک ظرف هستند، دستی که قبلاً در آب سرد بوده حس می‌کند که آب داغ است، در حالی ‌که دستی که در آب داغ بوده حس می‌کند که در آب سرد است. نکته‌ی آزمایش در این است که می‌توان کاری کرد که یک ‌چیز واحد بر اساس ماهیت رویداد قبل از آن، بسیار متفاوت به نظر آید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سلاح‌های مورداستفاده برای تأثیر
فصل دوم: مقابله‌به‌مثل
فصل سوم: تعهد و ثبات در راه آن
فصل چهارم: حقایق به ما تعلق دارند
فصل پنجم: علاقه، دزدی دوستانه
فصل ششم: صلاحیت
فصل هفتم: کمیابی
سخن آخر: تأثیر فوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی
نویسنده
مترجمگیتی قاسم زاده
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-600-6958-58-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

hamideh faal fard
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب خوبی است من هنوز تمامش نکردم تا جایی که خواندن یک جا به نظرم اشکال ترجمه وجود داشت گفته بود جو میره برای فرد مورد تحقیق نوشابه می‌خره اما فرد مورد بررسی را محقق نوشته بود و معلوم نبود چه کسی نوشابه خریده. اما کتاب تا اینجا مطالب بسیار مفیدی داشته
کیوان حیدرزاده
۱۴۰۲/۱۱/۴
پنج ستاره رو میدهم کتاب بسیار خوبی بود بیشتر از تحقیقات گوناگون در بطن کتاب استفاده شده بود، نتیجه گیری‌های بسیار دقیق و منطقی
ارزش دارد برای خوندن
Mr Beast
۱۴۰۲/۹/۱۴
به شدت ارزشمنده به قیمت بالا نگاه نکنید. صرف نظر ازینکه چه جایگاه و موقعیتی دارید خواندن این کتاب الزامه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی

برای دریافت کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.