گزیده قصه‌های تذکرةالاولیا (ادبیات ایران)

قصه‌هایی برگزیده از کتاب جادویدان تذکره اولیا.

255000 تومان 229500 تومان

20 عدد در انبار

گزیده قصه‌های تذکرةالاولیا تنها اثر منثور عطار، شاعر و عارف نیشابوری قرن ششم هجری است. تذکره‌الاولیا مجموعه‌ای از سرگذشت‌ها، کرامت‌ها، اندیشه‌ها و سخنان عارفان بزرگ و اولیای برگزیده الهی است.

این کتاب را افشین علا بازنویسی کرده است. او در این کتاب کوشیده است تا برخی از قصه‌های شیرین مثنوی معنوی را با زبانی ساده و با پرداخت داستانی بازنویسی کند. انتشار آثار مطرح ادبیات کهن از جمله تلاش‌های نشر پیدایش برای شناساندن ادبیات غنی فارسی به مخاطبان است و طی این سال‌ها آثار بسیاری را به شکل بازنویسی، بازآفرینی، شرح و توضیح و … منتشر کرده است.

گزیده قصه‌های تذکرةالاولیا را نشر پیدایش از مجموعه ادبیات ایران از دیروز تا امروز منتشر کرده است. این مجموعه شامل گنجینه‌های ارزشمند ادبیات ایران از روزگاران بسیار دور تا دوران معاصر است که با ویرایش جدید و قطع تازه به مخاطبان ارائه شده است. این مجموعه ۱۷ جلد دارد و در قطع جیبی و با جلد سخت منتشر شده و طراحی جلد کتاب‌ها را مهران زمانی انجام داده و رئوف شاهسواری نیز مسئولیت ویرایش متن‌های کتاب‌های مجموعه را برعهده داشته است.

گزیده‌ای از کتاب گزیده قصه‌های تذکرةالاولیا

رابعه به معنای «چهارمین» است و چون دختر چهارم خانواده بود، این نام را بر او گذاشتند. پدر و مادر رابعه به قدری فقیر بودند که در شب تولد او، جامه‌ای نداشتند تا او را در آن بپیچند؛ قطره‌ای روغن نداشتند تا ناف نوزاد را با آن چرب کنند و چراغی هم در خانه نبود. مادر رابعه از شوهرش خواست که به خانه‌ی همسایه برود و چراغی بگیرد. پدر رابعه با خدای خود عهد کرده بود که هیچ‌گاه از مخلوق او چیزی نخواهد، اما با دیدن آن وضع، به ناچار به خانه‌ی همسایه رفت. ولی هرچه کرد، نتوانست در را بکوبد. پس سرافکنده به خانه بازگشت و به همسرش گفت که همسایه‌ها خواب بودند. مادر رابعه غمگین شد و پدر نیز با دلی شکسته به خواب رفت.

تصویرگر

محمدرضا لواسانی

گروه سنی

جوان

قطع

جیبی

نوع جلد

سخت

سال چاپ

1391

تعداد صفحه

160

شابک

978-964-349-915-0

نویسنده

افشین علا

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

ادبیات ایران

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “گزیده قصه‌های تذکرةالاولیا (ادبیات ایران)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز