گزیده غزلیات سعدی (ادبیات ایران)

گزیده‌ای از غزلیات زیبای سعدی.

175000 تومان 157500 تومان

35 عدد در انبار

غزلیات سعدی گنجینه‌ای از اشعار سعدی شیرازی است. سعدی برای همه کسانی که جرعه‌نوش سرچشمه‌های ادبیات فارسی هستند، نام آشنایی است. آثار ماندگار سعدی، چه در شعر و چه در نثر نه تنها باعث شد که نام او در تاریخ ادبیات فارسی جاودانه بماند، بلکه همچون حلقه‌ای عظیم در روند تکاملی شعر ایران قرار گیرد. گزیده غزلیات سعدی بخشی از این گنجینه است که در نوع خود بی‌نظیر است.

این کتاب را مسعود علیا بازنویسی کرده است. او در این کتاب کوشیده است تا برخی از قصه‌های شیرین مثنوی معنوی را با زبانی ساده و با پرداخت داستانی بازنویسی کند. انتشار آثار مطرح ادبیات کهن از جمله تلاش‌های نشر پیدایش برای شناساندن ادبیات غنی فارسی به مخاطبان است و طی این سال‌ها آثار بسیاری را به شکل بازنویسی، بازآفرینی، شرح و توضیح و … منتشر کرده است.

غزلیات سعدی را نشر پیدایش از مجموعه ادبیات ایران از دیروز تا امروز منتشر کرده است. این مجموعه شامل گنجینه‌های ارزشمند ادبیات ایران از روزگاران بسیار دور تا دوران معاصر است که با ویرایش جدید و قطع تازه به مخاطبان ارائه شده است. این مجموعه ۱۷ جلد دارد و در قطع جیبی و با جلد سخت منتشر شده و طراحی جلد کتاب‌ها را مهران زمانی انجام داده و رئوف شاهسواری نیز مسئولیت ویرایش متن‌های کتاب‌های مجموعه را برعهده داشته است.

گزیده‌ای از کتاب غزلیات سعدی

ناخوش‌آوازی به بانگ بلند قرآن همی خواند. صاحبدلی بر او بگذشت، گفت: «تو را مشاهره چند است؟» گفت: «هیچ.» گفت: «پس چرا زحمت خود همی دهی؟» گفت: «از بهر خدا می‌خوانم.» گفت: «از بهر خدا مخوان.»

ما در این روزگار به راحتی با زبان سعدی ارتباط برقرار می‌کنیم. به همین دلیل است که گفته‌اند «در شعر سعدی، فاصله‌ی زبان با خواننده و شنونده از میان برداشته می‌شود. همین موضوع ممکن است مانع از این شود که هنر سعدی در عرصه زبان و زبان‌آفرینی را آن طور که باید و شاید دریابیم.

تصویرگر

محمدی مهدی طباطبایی

گروه سنی

جوان

قطع

جیبی

نوع جلد

سخت

سال چاپ

1396

تعداد صفحه

176

شابک

978-964-349-912-9

نویسنده

مسعود علیا

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

ادبیات ایران

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “گزیده غزلیات سعدی (ادبیات ایران)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز