كشف و پرورش استعداد

گام به گام همراه والدین در مسیر تعیین استعدادهای کودکشان…

165000 تومان 148500 تومان

32 عدد در انبار

شناسه محصول: 4926 دسته: , برچسب:

كشف و پرورش استعداد نوشته توماس فن کرافت و دکتر ادوین زمکه است و محمدطاهر طاهر آن را به فارسی ترجمه کرده است.

درون هر کودک استعدادهایی موج می‌زند که اغلب دیر شناخته می‌شوند و شاید هم هرگز شناخته نشوند. این کتاب راهنما با پرسشنامه‌های متعدد، به والدین کمک می‌کند تا نمودار استعداد کودک خود را در زمینه‌های دهگانه استعداد تهیه کنند و با توصیه‌های ارائه شده در این کتاب، استعداد او را توسعه دهند و شکوفا کنند.

نشر پیدایش کتاب كشف و پرورش استعداد را از مجموعه گام به گام با بچه‌ها منتشر کرده است. این مجموعه والدین و مربیان را با رفتارها، حساسیت‌ها، نیازها، مشکلات و قابلیت‌های کودک و نوجوان آشنا می‌سازد و به آنان کمک می‌کند تا در برخورد با آنان از شناخت و آگاهی که لازمه‌ی رفتار صحیح است، بهره بگیرند.

گزیده‌ای از کتاب كشف و پرورش استعداد

کلمه نبوغ جاذبه‌ی سحرآمیز خاصی دارد. همه انسان‌ها در مواجهه با این کلمه، احترامی عمیق و درونی در خود احساس می‌کنند. گاهی می‌شنویم که کسی با غرور تمام می‌گوید: «او بزرگ‌ترین نابغه‌ی نسل امروز است» یا اینکه: «خوب یکی دارد، یکی هم ندارد» یا: «انگار این نعمت را خدا توی خواب به او عطا کرده است.»

بحث در مورد این نعمت خدادادی – استعداد – که هرکدام از ما به شکلی ویژه و متفاوت از آن سهمی برده‌ایم، از دیرباز تا کنون فکر همه انسان‌ها را به خود مشغول کرده است. شاعر و تاریخ‌نویس رومی، تیوس م. پلاتوس در ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌نویسد: «استعدادهای بزرگ اغلب پنهان می‌مانند.»

تحقیقات جدید تلاش می‌کند که به استعداد و ذکاوت هویتی ژنتیکی بدهد و دانشمندان در این مسیر هر روز با روابط پیچیده‌تری مواجه می‌شوند. به همین جهت حتی خوشبین‌ترین آنها امیدوارند که اصولا اگر توفیقی در حل معمای استعداد به دست آید، اولین نتایج این تحقیقات طی ۳۰ الی ۵۰ سال آینده به ثمر برسد.

مترجم

محمدطاهر طاهر

گروه سنی

بزرگسال

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1392

تعداد صفحه

240

شابک

978-964-349-492-6

نویسنده

ادوین زمکه,

توماس فُن کرافت

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

گام به گام با بچه‌ها

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “كشف و پرورش استعداد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز