قصه ‌های گنجشكی (رمان کودک)

قصه‌هایی که خود گنجشك‌ها برای نویسنده گفته‌اند…

65000 تومان 58500 تومان

19 عدد در انبار

شناسه محصول: 9990 دسته: , برچسب:

قصه ‌های گنجشكی رمانی است اثر ناصر یوسفی که برای کودکان گروه سنی 8+ سال نوشته شده است. ناصر یوسفی نویسنده‌ی نام‌آشنای ادبیات کودک است که دکتری آموزش و پرورش دارد و مدیریت مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا را بر عهده دارد. میترا عبداللهی، نیز تصویرگری‌های این کتاب را انجام داده است.

قصه‌های گنجشكی مجموعه داستان‌های كوتاهی درباره گنجشك‌هاست. نویسنده از رابطه و احساسی كه با دنیای گنجشك‌ها دارد، می گوید. با این داستان‌ها، دنیای گنجشک‌های کوچک برای ما بزرگ می‌شود. نویسنده می‌گوید: این قصه‌ها را خود گنجشك‌ها برای او گفته‌اند.

قصه‌‌های گنجشكی به فهرست کلاغ سفید (فهرست سالانه کتابخانه بین‌المللی مونیخ) در سال 2014 راه یافته و به عنوان کتاب مناسب هشتمین دوره جشنواره کتاب برتر (سال 94) در بخش داستان کودک انتخاب شده است.

قصه‌های گنجشكی را نشر پیدایش در دسته‌ی رمان کودک منتشر کرده است. این مجموعه علاوه بر سرگرم کردن کودک، او را با شخصیت‌های، خوی‌ها و وضعیت‌های متفاوت و متنوعی آشنا می‌کند.

گزیده‌ای از کتاب قصه‌های گنجشكی

من با گنجشک‌ها دوست هستم. من سال‌هاست که با آنها رابطه دارم. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم که آنها دخترخاله‌ها و پسرعموهای من هستند. خیلی وقت‌ها صبح‌ها با صدای جیک‌جیک گنجشک‌ها بیدار می‌شوم. تا به حال با صدای گنجشک‌ها از خواب بیدار شده‌اید؟ می‌دانید چه احساسی دارد؟

من با گنجشک‌ها حرف می‌زنم. رازهایم را به آنها می‌گویم. آنها هم رازهایشان را به من می‌گویند و لانه‌هایشان را به من نشان می‌دهند تا به میهمانی آنان بروم.

گنجشک‌ها وقتی دانه‌ی خوشمزه‌ای را پیدا می‌کنند، خیلی زود به هم خبر می‌دهند. آن وقت آن منطقه پر از گنجشک می‌شود. گنجشک‌ها خسیس نیستند. چون می‌دانند که دانه برای همه هست.

نزدیک غروب روی درخت‌ پر شاخ و برگی می‌نشینند و همهمه‌ای به پا می‌کنند که بیا و تماشا کن! آنها خبرهای روز را به هم می دهند:

-من یک درخت خرمالو پیدا کردم!

-آن طرف‌تر یک درخت انجیر هست که انجیرهای آن از شیرینی حرف ندارد.

-بیا و درخت‌های انگوری را که من پیدا کردم ببین!

 

تصویرگر

میترا عبداللهی

گروه سنی

کودک 8+

قطع

پالتویی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1392

تعداد صفحه

60

شابک

9789643499990

نویسنده

ناصر یوسفی

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

رمان کودک

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “قصه ‌های گنجشكی (رمان کودک)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز