فرعون پسری كه بر رود نیل غلبه كرد

فرعونی در پی حادثه‌ای تکان‌دهنده مجبور می‌شود تاج و تخت سلطنتش را رها کند و فرار کند و به گروهی از تاجران بپیوندد …

239000 تومان 215100 تومان

35 عدد در انبار

فرعون پسری كه بر رود نیل غلبه كرد عنوان رمانی نوشته‌ی جکی فرنچ است. این کتاب برنده جایزه شورای کتاب کودک استرالیا و برنده جایزه ACT است و مولف آن هم در کارنامه‌اش جوایز ادبی متفاوتی دارد و همچنین در سال 2008 نامزد جایزه اندرسن از طرف کشور استرالیا بوده است.

نشر پیدایش رمان فرعون پسری كه بر رود نیل غلبه كرد را با ترجمه شهلا انتظاریان از دسته‌ی رمان نوجوان  منتشر کرده است. رمان‌های این مجموعه با موضوعات متنوع، خواندنی و پرکشش از نویسندگان و مترجمان مطرح برای آشنایی نوجوانان با ادبیات داستان ایران و جهان انتخاب شده‌اند.

از پشت کتاب فرعون پسری كه بر رود نیل غلبه كرد

مردم امیرزاده نارمِر را «‌مرد طلایی» می‌نامند. این پسر باهوش و خوش‌قیافه، قرار است امیر تینیس باشد كه فكر می‌كند بزرگترین شهر كنار نیل و مركز تمامی دنیاست. اما در پی حادثه‌ای تكان‌دهنده‌، وادار می‌شود از حقوق سلطنتی خود دست بكشد و با گروهی اسرار‌آمیز‌، از تاجران‌، نیتوی معلول و گربه‌ای وحشی اما دست‌آموز به نام بِست، راهی سفری به خاورمیانه در زمان باستان شود. او در این سفر می‌آموزد كه در واقع، تینیس بسیار كوچك است. آیا نارمر واقعاً می‌تواند سرزمینش را فراموش كند؟ داستان فرعون در زمان پیش از اهرام مصر و بر پایه وقایع تاریخی است.

گزیده‌ای از کتاب فرعون پسری كه بر رود نیل غلبه كرد

یک سوی صخره، بیابانی بی‌کران بود؛ سرزمینی گرم و پوشیده از سنگ و مسیل رودخانه. سوی دیگرش دره‌ای بود سراسر پوشیده از خاکی سیاه و غنی که برجا مانده از سیلی ناگهانی بود که موجب حاصلخیزی زمین‌های کنار رودخانه شده بود.

نارمر عاشق بالا رفتن از آن صخره بود. از آن بالا می‌توانست تمام دنیای خودش را ببیند؛ شهر تینیس که از برکت دیوارهای بلند گلی‌اش، از سیل مصون مانده بود و مزرعه‌های آن که هنوز لای ترک‌های خاکش پر از آب بود و خاک به‌جز مرزهای کف‌آلود سفیدش، همچون سفال صیقل‌خورده، صاف بود.

مترجم

شهلا انتظاریان

گروه سنی

نوجوان 14+

قطع

پالتویی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1395

تعداد صفحه

420

شابک

978-964-349-879-5

نویسنده

جکی فرنچ

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

رمان نوجوان

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “فرعون پسری كه بر رود نیل غلبه كرد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز