رولد دال و کارخانه داستان‌سازی (مشاهیر خفن)

همه می‌دانند که رولد دال نویسنده خفنی بود که برای بچه‌ها کتاب می‌نوشت و یک کارخانه شکلات‌سازی معرکه هم راه انداخت.

اما آیا می‌دانستید که رولد دال خلبان جنگی بوده و توی جنگ جهانی دوم جاسوسی می‌کرده؟

 

66000 تومان 59400 تومان

22 عدد در انبار

شناسه محصول: 6254 دسته: , , برچسب:

لابد رولد دال را می‌شناسید… او یکی از مشاهیر خفن است، چون: کتاب‌های بسیاری برای کودکان نوشته، داستان‌هایی هولناک و باورنکردنی دارد. کارخانه‌ی شکلات سازی باشکوهی خلق کرده.

ولی تا حالا شنیده‌اید که… در جنگ جهانی دوم خلبان هواپیمای جنگی و یک جاسوس بود؟ شوخی‌های عیب و غریب و اهانت‌آمیز می‌کرد؟ چیزی نمانده بود دو بار دماغش را از دست بدهد؟

بله با اینکه او مرده و در میان ما نیست، هنوز هم اعجوبه‌ای است. حالا می‌توانید با خواندن یادداشت‌های محرمانه‌ی رولد، عمق داستان‌هایش را بشکافید و به نیش و کنایه های تیترهای دالی تلگراف پی ببرید.

این داستان زندگی است و درست مانند کتاب‌های رولد که سرشار از ماجرا، هیجان، فاجعه … و شکلات هستند، جذاب است.

نشر پیدایش، کتاب رولد دال و کارخانه داستان‌سازی را با ترجمه علی هداوند از مجموعه مشاهیر خفن، برای مخاطب جوان منتشر کرده است. این مجموعه درباره‌ی زندگی، شخصیت و روند دستیابی به موفقیت هنرمندان، دانشمندان و ادیبان غربی است که هریک به نوعی از پدران رشته کاری خود به شمار می‌آیند. سبک طنز و نگاه نکته‌سنج این مجموعه را در شمار مجموعه‌های بسیار موفق اروپا و مخصوصا انگلستان درآورده است.

بخشی از کتاب رولد دال و کارخانه داستان‌سازی از مجموعه مشاهیر خفن

رولد دال نویسنده، در واقع، شاید بزرگ‌ترین نویسنده‌ی داستان‌های کودکان در همه‌ی دوران‌ها باشد، همه می دانند چرا دال مرده‌ای بلندآوازه است.

بعضی آدم‌ها به خاطر انجام کارهای شجاعانه در طول زندگی خود، مرده‌های نام‌آوری می‌شوند. اما دال شهرتش را از نشستن در کلبه‌ی کوچک پشت حیاط خانه‌اش به دست آورد. نوشتن کار هرروزه‌ی او بود. شاید به خودتان بگویید این که نشد زندگی.

ولی جنبه‌ی دیگر زندگی رولد دال چطور؟ وقتی نمی‌نوشت چه کار می‌کرد؟ همان طور که خواهید دید، هر لحظه از زندگی او در دنیای واقعی هم مانند داستان‌هایی که نوشته است خطرناک، شگفت‌انگیز، شاد، اندوهبار و هیجان‌انگیز است.

مترجم

علی هداوند

گروه سنی

جوان

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

۱۳۹۸

تعداد صفحه

۱۹۸

شابک

۹۷۸-۶۰۰-۲۹۶-۶۲۵-۴

نویسنده

اندرو دانکین

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

مشاهیر خفن

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “رولد دال و کارخانه داستان‌سازی (مشاهیر خفن)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز