سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

دایره یک صفر

نویسنده: محمد حمیدزاده

ناشر: نشر متخصصان

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۴۰۰

تعداد صفحات: ۱۶۳

شابک: ۹۷۸۶۲۲۲۹۲۴۲۶۳


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
دایره یک صفر

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

دایره‌ یک صفر، مجموعه‌ای نوشته‌های موجز و شعرگونه محمد حمیدزاده است.

کتاب مشتمل بر 10 قطعه است که هرکدام علاوه بر عنوان حروف انگلیسی و لاتین را برپیشانی دارند. متن‌ها گرچه ساده هستند اما قصدشان طرح حقایقی درباره بنیاد زندگی و جهان است. با تکرار کلمات در نوشته‌ها نویسنده قصد دارد تا خواننده علاوه بر درک متن، از جنبه آوایی نیز حس تکرار و قرار گرفتن در دایره‌ها را حس کند. تصاویر نیز به کمک همین مفهوم آمده‌اند و نشانی از پیوند و تکرار بخش‌های مختلف هستی دارند.

نویسنده متن اول را با عنوان دایره تنها نیست آغاز کرده و کتاب را با گفت‌وگوی من با من به پایان برده. در این میان تلاش کرده تا ضمن ارائه نگاهی عمیق به مفاهیم هستی، بر ضمیرناخودآگاه خواننده نیز تاثیر بگذارد و او را در فضایی مناسب با مفهوم مورد نظرش قرار دهد. تا با تلنگرهای این کتاب به جستجوی حقیقت راهی شود.

مجموعه نگاه، تکرار کلمات و اعداد به کار رفته در آغاز هر قطعه، و عنوان یک صفر، استفاده از کد دودویی را متبادر می‌کند که خواننده علاقمند می‌تواند آن را دنبال کرده و به رمز و راز مورد نظر نویسنده دست یابد.

 

درباره نویسنده

محمد حمیدزاده متولد دی ماه سال 1377 در تهران است. تحصیلاتش را در دانشگاه‌های emu قبرس و middle east technical ترکیه در رشته روابط بین الملل گذرانده و دارای مدرک روانشناسی عمومی، NBA و DBA و مدارک علمی کاربردی در زمینه‌ اقتصاد و مدیریت است.

او دو کتاب در انتشارات archway  آمریکا به چاپ رسانده و مشاور و پژوهشگر در زمینه خانواده، اقتصاد، سیاست، فلسفه و شخصیت شناسی است.

 

 

بخشی از کتاب دایره یک صفر

غم‌ها و شادی‌ها

هرچه گشتم

درمیان تاریخ

در میان تمام موجودات جهان

هرچه گشتم

درمیان هرآنچه می‌توانستم بگردم

تنها چیزی که یافتم

غم‌ها و شادی‌ها بود

غم‌ها و شادی‌ها را

در جنگ‌ها و صلح‌ها

در پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها

در امیدها و ناامیدی‌ها

در فکرها و عمل‌ها

در بایدها و نبایدها

در زندگی‌ها و مرگ‌ها

در همه چیز یافتم

و دیدم همه چیز ریشه در غم و شادی دارد

ما غمگین می‌شویم

ما شاد می‌شویم

اما به راستی می‌دانیم

معنای غم و شادی چیست؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *