اعدام سرباز اسلوویك

داستان واقعی اعدام یک سرباز به جرم فرار از خدمت!

گزارشی سرراست و پراحساس… و در مفهومی بسیط یک تراژدی.

145000 تومان 130500 تومان

33 عدد در انبار

شناسه محصول: 9761 دسته: , برچسب:

اعدام سرباز اسلوویک نوشته ویلیام بِرَدفورد هیوئی و ترجمه مسعود امیرخانی است. کتاب اعدام سرباز اسلوویک با عنوان The Execution of Private Slovik داستان واقعی زندگی تنها سرباز آمریکایی است که در زمان جنگ داخلی این کشور به جرم فرار از خدمت سربازی اعدام شد.

ویلیام بردفورد که روزنامه‌نگار و نویسنده است در سال 1949 از وجود قبرستانی در اروپا باخبر می‌شود که تعدادی سرباز گمنام آمریکایی در آن آرامیده‌اند. کندوکاو روزنامه‌نگارانه‌اش او را با ماجرای مرگ رازآمیز اسلوویک آشنا می‌کند؛ مرگی که حتی بیوه اسلوویک از چند و چون آن خبر ندارد.

از پشت کتاب اعدام سرباز اسلوویک

این یک داستان واقعی است.

در صبح سرد ژانویه 1945، سرباز ادی دی. اسلوویک، به شماره 36896415 از گروهان جی، پیاده‌نظام صدونهم، لشگر بیست و هشتم ارتش ایالات متحده به تیری بسته شد و توسط جوخه آتش دوازده نفره – از دوستان هم‌یگان خودش- تیرباران شد.

اتهام سرباز اسلوویك فرار از جنگیدن در برابر دشمن بود.از ده میلیون نفری كه در جنگ جهانی دوم به ارتش ایالت متحده فراخوانده شدند، 2864 نفرشان برای ارتكاب به این جرم در دادگاه نظامی كل محاكمه و 49 نفرشان به مرگ محكوم شدند. از میان این 49 نفر فقط یك نفر اعدام شد و او سرباز ادی دی. اسلوویك بود.این كتاب داستان اوست…

داستان تراژیک مردی که در تقابل میان ترس و انجام وظیفه از پا درآمد.

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “اعدام سرباز اسلوویك”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز