آیزاک نیوتن و آلیس، درخت سیب (مشاهیر خفن)

احتمالا اسم اسحاق نیوتون را شنیده‌اید.

او جاذبه را کشف کرد، یک عوضی باهوش بود و یکدانه سیب هم توی ملاجش خورد.

اما آیا می‌دانستید که نیوتون شاگرد رفوزه‌ی کلاسشان بوده؟

145000 تومان 130500 تومان

19 عدد در انبار

لابد تا حالا اسم آیزاک نیوتن را شنیده‌اید … او یکی از مشاهیر مرده است، چون: نیروی جاذبه‌ی زمین را کشف کرد، نابغه‌ی پرمغزی بود، یکی عدد سیب به فرق سرش خورد.

ولی تا حالا شنیده‌اید که … آیزایک ضعیف‌ترین دانش‌آموز کلاس بود؟ نزدیک بود با یک سیخ دراز چشم خودش را کور کند؟ چیزی نمانده بود که اعدام شود؟

بله او با اینکه مرده، ولی هنوز هم ما را شگفت‌زده می‌کند. حالا شما می‌توانید به مطالب این کتاب ناخنک بزنید. روزنامه‌ی خورشید استورات را ورق بزنید و کشف کنید که یک عدد سیب چطور دنیا را زیر و رو کرد.

نشر پیدایش، کتاب آیزاک نیوتن و آلیس، درخت سیب را با ترجمه مهرداد تویسرکانی از مجموعه مشاهیر خفن، برای مخاطب جوان منتشر کرده است. این مجموعه درباره‌ی زندگی، شخصیت و روند دستیابی به موفقیت هنرمندان، دانشمندان و ادیبان غربی است که هریک به نوعی از پدران رشته کاری خود به شمار می‌آیند. سبک طنز و نگاه نکته‌سنج این مجموعه را در شمار مجموعه‌های بسیار موفق اروپا و مخصوصا انگلستان درآورده است.

بخشی از کتاب آیزاک نیوتن و آلیس، درخت سیب از مجموعه مشاهیر خفن

اگرچه آیزاک نیوتن حدود ۳۰۰ سال پیش در این دنیا زندگی می‌کرده، ولی به قدری مشهور است که اغلب مردم دنیا او را می‌شناسند یا لااقل، اسمش را شنیده‌اند. از این گذشته تا دنیا باقی است، او همچنان یکی از مشهورترین مرده‌های تاریخ باقی خواهد ماند، اما آیا هیچ می‌دانید چرا؟

خب قضیه از این قرار است که یک روز آيزاک در باغ خانه‌اش زیر یک درخت سیب نشستهبود و مطالعه می‌کرد، که یک دفعه…

اگر چنین اتفاقی برای شما رخ می‌داد، چه می‌گفتید؟

حالا خودتان را به جای آيزاک فرض کنید. اگر برای شما هم این سوال پیش می‌آمد که «چه چیزی باعث سقوط این سیب شد؟» چه جوابی می‌دادید؟

وقتی که آيزاک تمام فکر و هوش و حواسش را روی این سیب متمرکز کرد، دیگر کسی جلودارش نبود، تا اینکه عاقبت موفق شد پدیده‌ی گرانش یا جاذبه را کشف کند و آن را شرح بدهد.

به همین دلیل، آیزاک نیوتن فرد بسیار مشهوری است. متوجه شدید؟ خب ممنون که این کتاب را خواندید. امیدوارم که زیاد وقت‌تان را نگرفته باشد.

مترجم

مهرداد تویسرکانی

گروه سنی

جوان

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

۱۳۹۶

تعداد صفحه

۲۰۴

شابک

۹۷۸-۹۶۴-۳۴۹-۹۲۲-۸

نویسنده

کیارتان پاسکیت

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

مشاهیر خفن

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “آیزاک نیوتن و آلیس، درخت سیب (مشاهیر خفن)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز