قصه‌های شیرین سیاست‌نامه (ادبیات کهن)

اثر خواجه نظام‌الملک، وزیر مدبر آلب ارسلان و ملکشاه سلجوقی؛
کتابی درباره راه و رسم کشورداری به زبانی ساده و روان

90000 تومان 81000 تومان

31 عدد در انبار

قصه‌های شیرین سیاست‌نامه گردآوری شد توسط مرجان کشاورز با تصویرگری هدی حدادی است. کتاب سیاست‌نامه از مجموعه تازه‌هایی از ادبیات کهن برای نوجوانان 14+ سال منتشر شده است.

سیاست‌نامه اثر ابوعلی حسن ملقب به نظام‌الملک است. او کار خود را در دربار با عنوان دبیری آغاز کرد و بعدها وقتی آلب ارسلان پادشاه شد، به مقام وزارت رسید. خواجه نظام‌الملک ۲۹ سال و ۷ ماه وزارت کرد و وزیر آلب ارسلان و ملکشاه بود. او در اداره امور کشور و سرکوبی مخالفان چنان شایستگی و تدبیری از خود نشان داد که سرزمینی وسیع از حلب گرفته تا کاشغر را تحت فرمان این دو شاه درآورد و نام آنها را پرآوازه کرد.

درباره تالیف سیاست‌نامه می‌گویند: «روزی ملکشاه از چندتن از وزیران خود خواست تا درباره بهترین شیوه کشورداری و تدبیر امور دینی و دنیوی کتابی بنویسند تا آن را دستورکار خود قرار دهد. از میان همه نوشته‌ها، نوشته نظام‌الملک را پسندید.»

به قول خود نظام‌الملک: « سیاست‌‌نامه، هم پند است، هم حکمت، هم مثل، هم تفسیر قرآن و اخبار پیغمبر و ققص انبیا و سیر و حکایت پادشاهان عادل، از گذشتگان خبر است و از ماندگان سمر است و با این همه دراز مختصر است و شایسته پادشاهان دادگر.»

کتاب سیاست‌نامه گزیده‌ای از داستان‌های زیبای و آموزنده سیاست‌نامه است که به زبان روان و ساده برای نوجوانان بازنویسی شده.

 

تصویرگر

هدی حدادی

گروه سنی

نوجوان

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1393

تعداد صفحه

136

شابک

964-669573-6

نویسنده

مرجان کشاورزی آزاد

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

ادبيات كهن برای نوجوانان

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “قصه‌های شیرین سیاست‌نامه (ادبیات کهن)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز