موش و گربه (ادبیات کهن)

حکایت موش باهوش و گربه ناقلا، حکایت امروز ماست…

105000 تومان 94500 تومان

18 عدد در انبار

موش و گربه نوشته شیخ بهایی است که مصطفی رحماندوست آن را خلاصه و بازنویسی کرده است. تصویرگری‌های کتاب موش و گربه اثر محمدعلی بنی‌اسدی است.  این کتاب از مجموعه ادبیات کهن برای نوجوانان است.

شیخ بهایی از عالمان بزرگ شیعه در قرن 10 و 11 هجری قمری بوده است. او دانشمندی بود که در زمینه‌های مختلف علم به مقام والایی دست پیدا کرده بود. او در کنار تألیف آثار بزرگ علمی، مثنوی‌های شیرین و خواندنی سروده است که موش و گربه یکی از آنهاست.

گزیده‌ای موش و گربه

آن روز هم موشِ سفید قشنگ، همان موشِ زبر و زرنگ -مثل هر روز- می‌خواست از لانه خارج بشود، به دنبال قوت و غذا و به قار و قور شکم خودش برسد که … تا سر از لانه بیرون آورد، سایه‌ای دید، مثل سایه دیو پلید، دلش تاپ تاپ لرزید. اولش مثل همیشه بااحتیاط قدم برداشت. سرش را از لانه بیرون آورد. نگاهی به این طرف کرد: چیزی نبود؛ امن و امان. نگاهی به آن طرف کرد: ای وای، بلای جان! بلا از آسمان نازل شده یود؟ نه بابا، بلا چهار تا دست و پا داشت و دو تا چشم. پس آن بلا، زمینی بود. بلایی که مسلمان نشنود،‌ کافذ نبیند؛ گربه‌ای خوش یال و کوپال، بزرگ و تیز چنگال، قبراق و سرحال، کنار سوراخ موش ایستاده بود. گربه نگو، شیر دلاور.

تصویرگر

محمدعلی بنی اسدی

گروه سنی

نوجوان 14+

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1396 چاپ چهاردهم

تعداد صفحه

64

شابک

978-964-605-515-5

نویسنده

مصطفی رحماندوست

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

ادبيات كهن برای نوجوانان

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “موش و گربه (ادبیات کهن)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز