زندگی‌نامه و شرح 20 غزل حافظ (ادبیات ایران)

زندگی‌نامه حافظ و 20 غزل گزیده از غزلیات او…

130000 تومان 117000 تومان

30 عدد در انبار

زندگی‌نامه و شرح 20 غزل حافظ به زندگی شاعر بزرگ ایرانی می‌پردازد. حافظ را نه می‌توان از تاریخ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دوران زندگی‌اش جدا کرد و نه از کتاب آسمانی مسلمانان، قرآن. درآمیختگی آن تاریخ با قرآن جان شوریده حافظ را چنان متأثر ساخت که دیوان او تا صدها سال بعد، کتاب مرجع عارفان و دلدادگان مانده است. این کتاب پژوهشی کوتاه و مختصر است درباره پیوند اشعار حافظ با تاریخ زندگی‌اش.

این کتاب را محمدکاظم مزینانی بازنویسی کرده است. او در این کتاب کوشیده است تا برخی از قصه‌های شیرین مثنوی معنوی را با زبانی ساده و با پرداخت داستانی بازنویسی کند. انتشار آثار مطرح ادبیات کهن از جمله تلاش‌های نشر پیدایش برای شناساندن ادبیات غنی فارسی به مخاطبان است و طی این سال‌ها آثار بسیاری را به شکل بازنویسی، بازآفرینی، شرح و توضیح و … منتشر کرده است.

زندگی‌نامه و شرح 20 غزل حافظ را نشر پیدایش از مجموعه ادبیات ایران از دیروز تا امروز منتشر کرده است. این مجموعه شامل گنجینه‌های ارزشمند ادبیات ایران از روزگاران بسیار دور تا دوران معاصر است که با ویرایش جدید و قطع تازه به مخاطبان ارائه شده است. این مجموعه ۱۷ جلد دارد و در قطع جیبی و با جلد سخت منتشر شده و طراحی جلد کتاب‌ها را مهران زمانی انجام داده و رئوف شاهسواری نیز مسئولیت ویرایش متن‌های کتاب‌های مجموعه را برعهده داشته است.

گزیده‌ای از کتاب زندگی‌نامه و شرح 20 غزل حافظ

از زندگی حافظ گفتن سخت است؛ بسیار سخت‌تر از سخن گفتن از شعرهای او، زیرا یکی از شگفتی‌های تاریخ اینکه زندگی بزرگانی چون حافظ در پرده‌ی ابهام باقی مانده است. اما از حافظ با خود حافظ سخن گفتن، از هرکاری سخت‌تر است. آن هم با او که پیداست از داشتن شناسنامه خوشش نمی‌آمده است. وگرنه چه بسیار از شاعران که زندگی‌نامه خود را در نوشته‌ها و شعرهایشان گنجانده‌اند. شاعری همچون سعدی و حتی مولانا.

 

تصویرگر

محمدرضا لواسانی

گروه سنی

جوان

قطع

جیبی

نوع جلد

سخت

سال چاپ

1391

تعداد صفحه

272

شابک

978-964-349-965-5

نویسنده

محمد کاظم مزینانی

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

ادبیات ایران

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “زندگی‌نامه و شرح 20 غزل حافظ (ادبیات ایران)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز