سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

دوره های سنی و نسل ها

نویسنده: ژرار موژه

مترجم: حمیدرضا قلی پور

ناشر: شیرازه

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۹

تعداد صفحات: ۱۷۰


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
دوره های سنی و نسل ها

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

دوره های سنی و نسل ها

 

 

کتاب اگرچه نامش دوره‌های سنی و نسل‌هاست، اما بیش‌تر کتابی است درباره‌ی جوانی یا نسل جوان. نسل جوان نه فقط به عنوان برشی سنی که ویژگی‌های فیزیولوژیک دارد و از یک سنی شروع می‌شود و در سنی به پایان می‌رسد، بلکه جوان به عنوان مفهومی اجتماعی.
این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه در برخی از حوادث مثل اعتراضات و حضور سیاسی جوانان، جوان را به مثابه یک مفهوم اجتماعی می‌توان مورد توجه قرار داد و جوانان را به موضوع مطالعات اجتماعی تبدیل کرد.

کتاب در پنج فصل و ۲۱ قاب تلاش کرده است تا دوره‌های سنی و نسل‌ها را توضیح دهد. در فصل اول به توضیح درباره مفاهیم دوره‌های سنی و نسل پرداخته است. در فصل دوم با عنوان نسل‌های خانوادگی از انتقال سرمایه‌ی اقتصادی و سرمایه‌ی فرهنگی به عنوان راهبردهای بازتولید یاد کرده است. فصل سوم درباره‌ی نسل‌های اجتماعی است و فصل چهارم دوره‌ی جوانی به مثابه‌ یکی از دوره‌های زندگی مورد توجه قرار گرفته و فصل پنجم درباره‌ی تلاشی سیاسی است برای اتحاد طبقه‌های سنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *