دختر نارنج و ترنج (قصه‌ای نو، از افسانه)

قصه‌ی نو از افسانه‌ی دختر نارنج و ترنج…

بازآفرینی تازه و شگفت‌انگیز…

85000 تومان 76500 تومان

18 عدد در انبار

شناسه محصول: 9884 دسته:

دختر نارنج و ترنج از مجموعه قصه‌ای نو از افسانه برای کودکان منتشر شده است. هر کدام از داستان‌های قصه‌ای نو از افسانه‌ی، نگاهی تازه و دوباره به قصه‌هایی دارد که آنها را بسیار شنیده‌اید؛ اما این بار محمدرضا یوسفی، نویسنده کهنه‌کار و شناخته‌شده ادبیات کودک و نوجوان، این قصه‌ها را با ماجراهایی تازه و شگفت‌انگیز برای گروه سنی ب و ج بازآفرینی کرده است. این مجموعه فرصت مناسبی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است تا با داستان‌ها و افسانه‌های شیرین فارسی بیشتر آشنا بشوند.

محمدرضا یوسفی نویسنده و نظریه‌پرداز حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که تاکنون بیش از دویست اثر داستانی برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده‌. او در سال ۲۰۰۰ نامزد جایزه‌ی هانس کریستین آندرسن، جایزه جهانی ادبیات کودک شده و همچنین لوح افتخار IBBY را دریافت کرده است.

قصه‌ی دختر نارنج و ترنج با بیانی شیوا و روان روایت می‌شود و تصویرگری‌های ساده‌ و جذاب «سارا خرامان» نیز در صفحات مختلفی از کتاب، خواندن آن را برای کودکان لذت‌بخش می‌کند.

گزیده‌ای از کتاب دختر نارنج و ترنج

به روز و روزگاری که نه من می‌دانم چه روزگاری بود و نه قصه‌گوی دیگری، در سرزمینی که نه من آن را می‌شناسم و نه کس دیگری، ملک زاده‌ای زندگی می‌کرد که باور کنید نه من او را می‌شناسم و نه هیچ تاریخ‌دانی، فقط از او قصه‌ای به یادگار مانده و خاطره‌ای که من آن را برای شما تعریف می‌کنم:
حقیقت را بخواهید اسم ملک‌زاده را هم، نه من انتخاب کرده‌ام، نه نویسنده دیگری و همین طوری هم اسم او «ملکا» نشده، بلکه پدرش که پادشاه سرزمینی بزرگ و بی در و پیکر بود روزی با ملکه و سواران و اعیان و اشراف، با سگ‌ها و بازهای شکاری به جنگلی می‌روند تا آهو و گوزن و جانورهای دیگر را شکار کنند، از قضا موقعی که ملک و ملکه گوزن گنده و شاخداری را هدف می‌گیرند، ملکه که باردار بود یکدفعه دردش می‌گیرد و شکار به هم می‌خورد. همه به طرف قصر بر می‌گردند، اما ملکه در میان ترنج زاری ملکا را می‌زاید.

تصویرگر

سارا خرامان

گروه سنی

کودک

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

۱۳۹۸

تعداد صفحه

۶۴

شابک

9789643499884

نویسنده

محمدرضا یوسفی

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

قصه‌ای نو، از افسانه

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “دختر نارنج و ترنج (قصه‌ای نو، از افسانه)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز