حکایت‌های چهارمقاله نظامی عروضی (ادبیات ایران)

مجموعه‌ای برگزیده از اشعار نظامی از چهار مقاله نظامی.

80000 تومان 72000 تومان

34 عدد در انبار

حکایت‌های چهارمقاله نظامی عروضی یكی از كتاب‌های بسیار ارزشمند قرن ششم هجری قمری است كه نه تنها نمونه‌ای ارزنده از سبك زبان ادبیات آن قرن به‌ شمار می‌رود بلكه به‌ نظر برخی از ادبای معاصر، برای شناخت دانش و فرهنگ جامعه آن روز نیز مرجع بسیار مناسبی است.

این کتاب را عباس جهانگیریان بازنویسی کرده است و ثمینه سروقد نیز تصویرگری‌های آن را انجام داده است. انتشار آثار مطرح ادبیات کهن  از جمله تلاش‌های نشر پیدایش برای شناساندن ادبیات غنی فارسی به مخاطبان است و طی این سال‌ها آثار بسیاری را به شکل بازنویسی، بازآفرینی، شرح و توضیح و … منتشر کرده است.

حکایت‌های چهارمقاله نظامی عروضی را نشر پیدایش از مجموعه ادبیات ایران از دیروز تا امروز منتشر کرده است. این مجموعه شامل گنجینه‌های ارزشمند ادبیات ایران از روزگاران بسیار دور تا دوران معاصر است که با ویرایش جدید و قطع تازه به مخاطبان ارائه شده است. این مجموعه ۲۱ جلد دارد و در قطع جیبی و با جلد سخت منتشر شده و طراحی جلد کتاب‌ها را مهران زمانی انجام داده و رئوف شاهسواری نیز مسئولیت ویرایش متن‌های کتاب‌های مجموعه را برعهده داشته است.

 

گزیده‌ای از کتاب حکایت‌های چهارمقاله نظامی عروضی

دبیری (نویسندگی) هنر و پیشه‌ای است شامل سخنوری و زبان‌آوری که از زبان مردم سود می‌برد. از راه گفتگو، مشورت، دشمنی و پیکار. در ستایش و بدگویی و نیزنگ و مهربانی و برانگیختن و کوچک و بزرگ‌ کردن کارها و نرمی و درشتی و یادآوری گذشته و ایجاد شیوه‌ای در سخنوری. در هر موردی و به شکلی که شایسته‌تر و سزاوارتر باشد. پس دبیر و نویسنده باید بزرگ‌زاده و شریف، باریک‌بین و ژرف‌اندیش و اثرگذار باشد. آداب‌دان باشد و مقام و جایگاه هرکس را بشناسد و به چیزهای بی‌ارزش دنیا و جلوه‌های فریبنده‌ی آن سرگرم نباشد. به خوشامدگویی و بدگویی دوست و دشمن توجه نکند و فریفته نشود و آبروی سرور خویش را در قواعد و عبارات نامه‌نگاری از جایگاه پستی و فرومایگی برهاند و در هنگام نامه‌نگاری با سروران و بزرگان نستیزد.

تصویرگر

ثمیه سروقد

گروه سنی

جوان

قطع

جیبی

نوع جلد

سخت

سال چاپ

1396

تعداد صفحه

156

شابک

978-600-296-525-7

نویسنده

عباس جهانگیریان

ناشر

انتشارات پیدایش

از مجموعه‌‌ی

ادبیات ایران

نظر خوانندگان

هنوز هیچ نظری درباره این کتاب ثبت نشده است.

اولین خواننده‌ای باشید که در رابطه با این اثر نظر می‌دهید “حکایت‌های چهارمقاله نظامی عروضی (ادبیات ایران)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهای شگفت انگیز