سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

برادران کارامازوف

نویسنده: فئودور داستایوفسکی

مترجم: صالح حسینی

ناشر: ناهید

نوبت چاپ: ۱۱

سال چاپ: ۱۳۹۲

تعداد صفحات: ۲۱۲

شابک: ۹۷۸۹۶۴۶۲۰۵۰۸۶


تاکنون 3 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
برادران کارامازوف

تاکنون 3 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

درباره نویسنده

فئودور داستایفسکی، در سال ۱۸۲۱ در روسیه به دنیا آمد. در ۱۵ سالگی مادر خود را از دست داد و در همان سال مدرسه را ترک کرد و به انستیتو آموزشی مهندسی نظامی نیکولایف رفت و مشغول تحصیل در رشته مهندسی شد. اولین کتابش در در میانه دهه سوم از زندگی به چاپ رساند. بعد از آن فعالیت‌های ادبی فئودور بسیار جدی و پیوسته ادامه داشت. تا جایی که به علت عضویت در یک کلوب ادبی که در حوزه کتاب‌های ممنوعه فعالیت می‌کرد، دستگیر و محکوم به اعدام شد. اما به طرز غریبی از بند اعدام رها و به ۴ سال تبعید در سیبری، محکوم شد. او در سال ۱۸۸۱ و در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

درباره کتاب

برادران کارامازوف آخرین اثر داستایفسکی است که دو ماه قبل از مرگش و در سال ۱۸۷۹ منتشر شد. داستایفسکی در این رمان‌ هم که خاتمه آثار ادبی وی بود، چالش‌های همیشگی انسانی و تضادهای لاینحل آن را به تصویر کشیده است. این کتاب روایت زندگی ۴ برادر بعد از مرگ پدرشان است. البته مرگی که مشکوک به قتل است. شخصیت هرکدام از برادران با دیگری به شدت متفاوت است، اما همه آن‌ها در یک نقطه با یکدیگر مشترک‌اند؛ آن هم تنفر از پدر است. این کتاب هم مانند معروف‌ترین اثر داستایفسکی جنایت و مکافات، جنبه‌های معمایی و جنایی زیادی دارد. داستایفسکی این کتاب را به همسرش آنا گریگوریونا، تقدیم کرده است.

فاکنر، یکی از نویسندگان معروف و معاصر انگلیسی برداران کارامازوف را بارها و بارها خوانده است. او حتی زمانی به هرت کرن، شاعر آمریکایی نوشت که در ادبیات آمریکا چیزی شبیه این رمان وجود ندارد.

برادران کارامازوف در ایران توسط مترجم‌ها و انتشارات مختلفی به چاپ رسیده است:

  • ترجمه صالح حسینی – نشر ناهید
  • ترجمه احد علیقلیان – نشر مرکز
  • ترجمه لادن مدیر – نشر آسو
  • ترجمه اسماعیل قهرمانی پور – نشر سمیر
  • ترجمه پرویز شهدی – نشر مجید
  • ترجمه مشفق همدانی – نشر جاویدان

بخشی از کتاب

برادران، از گناه آدم‌ها نهراسید، آدمی را در گناهش نیز دوست بدارید، چه این شباهت به محبت خداوند اوج محبت در زمین است. همه‌ی خلقت خداوند را دوست بدارید، هم کل آن را و هم هر دانه‌ی ریگ را. هر برگ را دوست بدارید، هر پرتوی نور خدا را. حیوانات را دوست بدارید، گیاهان را دوست بدارید، هرچیز را دوست بدارید. اگر هرچیز را دوست بدارید به راز خداوند در چیزها پی خواهید برد. همین که آن را دریافتید هر روز بی‌وقفه شروع خواهید کرد به درک بیش‌تر و بیش‌تر آن. و سرانجام شیفته‌ی همه‌ی عالم خواهید شد با عشقی تمام و همگانی.

#داستایفسکی